Okmetic rakennuttaa uuden tehdasrakennuksen Vantaan Koivuhakaan. Okmetic on maailman markkinajohtaja vaativien piikiekkojen toimittajana. Aro Systems vastaa kohteen sähkö- ja teleurakasta sisältäen kaikki tehdasrakennuksen kiinteistösan sähköistykset.

Piikiekkoja käytetään elektronisten komponenttien, kuten MEMS-antureiden, radiotaajuussovellusten ja tehopuolijohteiden valmistukseen.

Uudisrakennus on laajuudeltaan 42 500 bruttoneliömetriä ja se rakennetaan nykyisen tehtaan viereen, jolloin synergia tehtaiden välillä saadaan maksimoitua. Tehdastilat otetaan tuotantokäyttöön 2025.

 

 

Helsinki-Vantaan lentoasemalle terminaali 2:n yhteyteen vuonna 2024 valmistuva 13-kerroksinen kokonaisuus on Suomen suurin hotellihanke. Hankkeen kokonaisinvestointi on yli 120 miljoonaa euroa.

Hotelli on tärkeä osa lentokenttäkaupunkia, jossa yhdistyvät joustavat ja monipuoliset palvelut niin asukkaiden, yritysten kuin matkailijoiden erilaisiin tarpeisiin. Hotellista on suora sisäyhteys terminaali 2:een sekä lentokentän juna-asemalle. Aro Systems vastaa kohteen sähköurakoinnista.

Rakennuspaikka sijaitsee Kaarelan kaupunginosassa Kuninkaantammen alueella. Vuoden 2023 heinäkuussa valmistuvassa rakennuksessa on tilaa 250 koululaiselle ja 210 päiväkotilapselle. Aro Systems vastaa kohteen sähköurakoinnista ja rakennusautomaatiosta.

Kivenlahden pysäköintilaitoksen rakentaminen alkoi marraskuussa 2021, ja se valmistuu keväällä 2023. Pysäköintilaitokseen rakennetaan noin 650 liityntäpysäköintipaikkaa autoille, sähköautojen latauspisteitä ja 50 pyöräpaikkaa. Pysäköintilaitos sijaitsee Kivenlahden metroaseman länsipuolella, aseman läntisen sisäänkäyntirakennuksen vieressä.

Aro Systems vastaa kohteen sähköurakoinnista ja rakennusautomaatiosta.

Kohde on Suomen ensimmäinen yhdistetty raitiovaunu- ja bussivarikko, joka tulee valmistuttuaan olemaan Helsingin raitioliikenteen päävarikko myöhemmin uudistettavan Koskelan varikon ohella. Hankkeessa rakennettava uudisrakennus on suunniteltu 100 pitkälle, 28–35 metriselle raitiovaunulle. Varikolla on tilat vaunujen päivittäisille tarkastuksille, puhdistukselle sekä säännölliselle huollolle ja tarvittaville korjauksille. Rakennukseen sijoitetaan myös kuljettajien ja varikkohenkilökunnan toimisto- ja sosiaalitilat. Varikon katolla on noin 200 bussin pysäköintialue ja niitä palveleva vuorokausihuoltorakennus. Uuden varikon kokonaislaajuus on yhteensä noin 23 200 neliömetriä, ja rakennustyöt valmistuvat alkuvuodesta 2024.

Aro Systems vastaa kohteen sähköurakoinnista.